torsdag, augusti 20

Gamlebyfierad dag 2.

Vi började i studion, Åke gick igenom lite basic och en hel del annat som jag inte tänkt på. Skulle tagit med anteckningsblocket, men när man väl lär sig något nytt sitter det ju hårt i skallen, så det var till att skriva ut allt när man kom hem. Hur som helst skulle vi ta porträttfoton på varandra, jag, ida och david hamnade tillsammans. Vi lekte lite med ljusen och som alla typiska fotografer avskydde vi lika mycket att stå framför kameran! Det är väl så det är och kommer att vara när man är fotograf, precis som make up artister som sminkar folk hela tiden, i början är det roligt att experimentera på sig själv också men tillslut tröttnar man och lägger all energi på sina kunder.

Jag fick testa ljussättningen jag fick lära mig av Kad, kanske inte riktigt blev lika bra, men jag tycker om det. Får se om David tycker om den också! Vi tog också lite andra foton som vi själva skulle ha, bland annat där faktiskt jag modellade. haha, som det kan gå.

Ja, när jag kom hem sen såg jag på tv, åt och sen däckade jag. Det tär på krafterna att cykla fyra gånger om dagen, i backar... och motvind, som det alltid tycks vara bara när jag ska cykla, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar