torsdag, augusti 20

fiiiierce :>

Borde lägga in lite bilder... men saken är den att jag inte har internet hemma än, så just nu sitter jag utanför skolan och lånar deras nät. ^^
Tittat lite på Avedons foton och försökt bestämma mig för vilka tre som vi ska kika på imorgon och försöka efterlikna eller tolka på ett annat sätt. Dagen bestod annars av massa prat om kalibrering, kelvin och utskrifter. Mycket information, men det sitter väl snart får man hoppas!

Annars så fick vi en uppgift att fota Gamleby, kanske inte den roligaste, men jag fick leka mycket med soljuset och det är kul för jag brukar föredra molniga dagar. Fast innan jag drog ut kikade jag på top model 3 och project runway, ah. Kan inte hjälpa att jag kan titta hur många gånger som helst på de programmen. Det är skadligt!!!! XD men alltid kul att se hur fotograferna jobbar och så med ljus osv. ^^

Måste skaffa en fjärrutlösaren till 5D...jobbigt med skärpan och springa fram och tillbaka. Min 350d, hur oproffsig den än må vara, så var den fjärrutlösaren så jävla bra :< fast jag lyckades få lite bilder idag ändå, upptäckte att ljuset kom in helt snyggt på min ena vägg!! den kommer utnyttjas fler gånger kan jag lova. Blev ett kallt ljus and I loooove sånt ljus... men eh det vet väl alla sen innan. -.-

okej,... känner att jag måste bli intressantare. haha :D

1 kommentar: