lördag, augusti 22

.

Jag gick ut för att fota, igen. Åkte till skolan efteråt vid åtta något och satte mig utanför för att låna internet igen. Snart hörde man vattendropparna tappas från molnen och lite senare öste det ned. Där satt jag i regnet, dock under tak, men jag hade varken paraply eller regnkläder. Bara en cykel, kamera och laptop och ett batteri på 1,5 timme. Jag trodde att det skulle sluta nån gång, men tiden bara gick och gick. Det blev mörkare och snart skymtade jag en figur i mörkret. Där gick en klasskamrat mot mig och skulle också låna nätet lite. Innan hade jag inte samtalat med honom så mycket, men Karl var både en bra fotograf och trevlig person. Vi pratade om bilder, kameror och andra fotografer. Det var trevligt och jag satt inte ensam i alla fall. Men sen tog batteriet slut och jag fick cykla igenom regnet, som inte var så farligt egentligen. Jag tycker om regn, men det var lite kallt.

Hur som helst, pappa och min syster och Robin åkte upp till mig över helgen. De kom hit igår och vi fick röja i lägenheten. Nästa dag var tänkt att vi kanske skulle åka till Kolmården, men det blev inte riktigt av. Dels för att det regnade och sen för att vi sov lite längre än vad vi tänkt oss. XD

... nu ska jag iväg på restaurang för att fira min syster som fyller år idag.

:>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar